Valokuvauspalvelut yrityksille

Mainoskuvat, henkilöstökuvat, tuotekuvat ja nettisivujen kuvituskuvat.

Millaista mielikuvaa yrityksesi valokuvat välittävät?

Valokuvaus Oulu ja lähikunnat

Valokuvat kertovat tarinaa

Valokuvan tehtävä on kertoa tarinaa. Tarinaa niistä tuotteista, tekijöistä ja onnistumisista, mitkä tekevät yrityksestä juuri sellaisen kuin se on. Parhaan mahdollisen. Anna ammattilaisen välittää tuo kuva puolestasi maailmalle. Rautaisen ammattitaitoni ja inhimillisen otteeni avulla pystyn helposti sukeltamaan yrityksen sieluun – juuri siihen tarinaan, mikä täytyy kertoa. Rehellisesti, luontevasti ja luotettavasti organisaatiota herkällä korvalla kuunnellen.

Yrityskuvat

Käsityksemme yrityksistä syntyy kuvien kautta. Kuva kertoo todellisuudesta samalla luoden sitä. Valokuvien kautta välitämme sitä maailmaa, missä elämme, mistä haluamme muille kertoa ja mitä haluamme jakaa. Yrityksen nettisivujen ja painotuotteiden valokuvat sekä sosiaalisen median kuvavirta antavat meistä tietyn kuvan. On ammattilaisen tehtävä pystyä välittämään totuudenmukainen, positiivinen ja lämpimällä tavalla aito kuva tuotteista, työstä ja koko organisaatiosta.

Mielikuva yrityksestä syntyy todellisen kuvamaailman kautta. Mitkään sanat onnistumisista tai referensseistä eivät riitä korvaamaan sitä vaikutelmaa, mikä saadaan näköaistin perusteella. Jatkuvan informaation äärellä asiakkaat tulisi vakuuttaa heti. Mikäli nettisivujen kuvamaailma ei sykähdytä välittömästi, ihminen jatkaa selailuaan kilpailijan sivuille lukematta lausettakaan organisaation ajatuksista.

Mitä tapahtuu yrityksille, joiden kuvat ovat heikkolaatuisia, mitäänsanomattomia, ilmaisista kuvapankeista lainattuja tai ne puuttuvat jopa kokonaan? Vastaus on ”ei mitään”. Ei kerrassaan mitään. Ei asiakkaita, ei kasvua, ei kehitystä. Niin paljon kuvat meille merkitsevät.

Mainoskuvat

Mainoskuvat ovat onnistuneet silloin, kun ne herättävät katsojassaan erilaisia tunteita – mielenkiinnosta ärsytykseen tai vaikkapa nostalgisia muistoja menneisyydestä. Katsojan tulisi muutamassa sekunnissa ymmärtää kuvan yhteys mainostettavaan tuotteeseen tai asiaan. Mikäli näin ei tapahdu, katsoja menettää mielenkiinnon mainoksen sanomaan, joten mainos ei hyvin onnistuneellakaan kuvalla pääse tavoitteeseensa.

Somekuvat

Visuaalisuuden merkitys somessa on suurempi kuin tajuammekaan. Somea selaillaan nopeatempoisesti jokapaikassa esimerkiksi lounastauolla, vessassa, kassajonossa, liikennevaloissa jne. Somesisältö halutaan nähdä nopeasti ja siksi vain laadukkaat ja mielenkiintoiset kuvat erottuvat. Huonot kuvat jäävät huomiotta.

Henkilöstökuvat

Mitkä ovat yrityksesi kasvot? Ne eivät näy tuotteessa, eivät toimistotiloissa tai edes logossa – työntekijät muodostavat yrityksesi kasvot. Oikeat ihmiset oikeilla nimillä ja kasvoilla. Ammattitaidolla ikuistetut henkilökuvat kulkukortteihin, nettisivuille sekä yrityksesi materiaaleihin toimivat ensivaikutelmana monissa tilanteissa. Ne viestivät  sitä ammattitaitoa, mikä kasvojen takaa löytyy. Ammattilaisen ottamat valokuvat kertovat asiansa osaavasta sekä luotettavasta työntekijästä ja hänen kauttaan koko yrityksestä.

Valokuvat nettisivuille

Valokuvat verkkosivuilla ovat yrityksen antama ensivaikutelma – ja se vaikutelma on tärkeä. Nettiä tai painotuotteita selatessamme pystymme välttymään tekstin lukemiselta, mutta kuvia emme pysty välttelemään. Aivomme rekisteröivät ne ennen kuin itse ehdimme edes tajuta sitä. Vaikka emme yrittäisikään sanoa valokuvilla mitään, kertovat kuvat asioita puolestamme. Mitä vähemmän annamme kuville arvoa, sitä enemmän ne välittävät tietoa meistä – sellaistakin, mikä ei vastaa todellisuutta.

Ei siis ole ihan sama, millaisia valokuvia käytämme tai millainen yrityksen visuaalinen ilme on. Verkkosivujen kuvat ovat yrityksen käyntikortti. Ammattilaisen toimittamat valokuvat viestivät laadusta ja ammattimaisuudesta. Ne viestittävät, että samaa ammattimaisuutta löytyy myös kuvien takaa, työstä, työntekijöistä ja työn jäljestä. Voimme kertoa sen mainoksissa, verkkoteksteissä ja sloganeissa, mutta kuva on tehnyt sen jo puolestamme.

Vie viesti perille nopeammin valokuvalla!

Elämme visuaalisessa maailmassa. Teemme päätöksemme kuvan perusteella hetkessä ennen kuin itse tiedostammekaan sitä. Ennen kuin yhtään sanaa on luettuna, olemme jo saaneet informaation perille kuvan muodossa ja tehneet sen perusteella omat johtopäätöksemme.

Lue lisää henkilökuvauksista

Lue lisää mainoskuvauksista