Työntekijäsi ovat yrityksesi kasvot – millaisen henkilökuvan asiakkaillesi välität?

Mitkä ovat yrityksesi kasvot? Ne eivät näy tuotteessa, eivät toimistotiloissa tai edes logossa – työntekijät
muodostavat yrityksesi kasvot. Oikeat ihmiset oikeilla nimillä ja kasvoilla. Ammattitaidolla ikuistetut
henkilökuvat kulkukortteihin, nettisivuille sekä yrityksesi materiaaleihin toimivat ensivaikutelmana
monissa tilanteissa. Ne viestivät sitä ammattitaitoa, mikä kasvojen takaa löytyy. Ammattilaisen ottamat
valokuvat kertovat asiansa osaavasta sekä luotettavasta työntekijästä ja hänen kauttaan koko yrityksestä.

Henkilökuva on molemminpuolinen viesti

Kasvot eivät ole vain pintaa. Ne ovat ensimmäinen vaikutelma, minkä annamme. Kuva ilmentää sekä
henkilön omaa persoonaa että hänen edustamaansa organisaatiota. Asiakkaan on luontevaa asioida
yrityksen edustajan kanssa, jonka hän tunnistaa näköisestään valokuvasta. Yritystä on helppo
markkinoida osaavana ammattilaisena, kun henkilökuvien kautta organisaatiosta välittyy kuva laadusta ja
taidosta.

Ammattimaisesti toteutetut henkilökuvat toimivat viestinä sekä ulospäin että sisäänpäin, työntekijälle
itselleen. Onnistunut henkilökuvaus luo kuvattavalle itsevarman tunteen ja ammattiylpeyden, joiden
voimalla omilla kasvoillaan voi rohkeasti tuoda esille yritystä ja sen kannattamia arvoja. Yhtenäiset,
räätälöidyt henkilökuvat erottavat yrityksesi työntekijät edukseen – yritys ei ole vain nimi paperilla, vaan
sillä on kasvot, elämänkokemus, koko historia.

Henkilökuvat kotisivuilla tuovat yritystä lähemmäs asiakasta

Asiakas haluaa tietää, kuka hänen asiastaan on kiinnostunut. Hän ei halua arvailla, kuka yhteydenottoihin
vastaa. Yrityksen tehtävänä on tuoda kasvoillaan koko persoonansa peliin. Näyttää, että olemme olemassa
ja meidän puoleemme voi kääntyä. Sitä kotisivujen henkilökuvien tulisi viestiä. Me olemme täällä ja
meiltä saat tarvitsemasi.

Kotisivuille ladatut henkilökuvat kertovat, että yritys toimii suoraselkäisesti omilla kasvoillaan. Ne
ilmentävät inhimillisyyttä sekä helposti lähestyttävää joukkoa omia persooniaan. Asiakkaalla on matala
kynnys tarttua puhelimeen tai täyttää yhteydenottolomake, kun hän näkee, millainen persoona
puhelinlinjan tai sähköpostin toisessa päässä vastaa.

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa – mikä kuvaa sinun yritystäsi?

Ammattilainen tuo henkilökuvaan mukaan juuri oikeanlaisen ilmeen, vakuuttavan mutta samalla
lämpimän inhimillisen. Ammattilainen osaa yhdessä yrityksen edustajan kanssa luoda linjan, minkä
mukaan valmiit kuvat toteutetaan. Huokuuko yrityksesi kasvoista asiantunteva ammattitaito, helposti
lähestyttävä rentous vai kaikki nämä yhdessä?

Yritysten henkilökuvauksissa olen saanut runsaasti kiitosta siitä välittömyydestä, minkä pystyn luomaan
kuvaustilanteeseen. Sama inhimillisyys siirtyy myös ottamiini kuviin, vaikka henkilökuvaukseen ei
käytettäisikään aikaa kuin muutamia minuutteja. Kun kuvattava on oma itsensä, hänen persoonansa
ainutlaatuisuus välittyy ponnistelematta myös kuviin.

Aika ajaa, kasvot muuttuvat, elämänkokemus karttuu. Samalla kun organisaatiosi kasvaa ja kehittyy,
kehittyvät myös sen työntekijät. Olisiko yrityksesi aika päivittää henkilökuvat yhtenäisiksi ja ajan tasalle?
Ota yhteyttä, niin suunnitellaan lisää! Yhdessä pystymme tuomaan yrityksesi parhaat kasvot edustavalla
tavalla esiin!