Millaista mielikuvaa yrityksesi kuvat välittävät?

Vie viesti perille nopeammin valokuvalla!

Elämme visuaalisessa maailmassa. Teemme päätöksemme kuvan perusteella hetkessä ennen kuin itse
tiedostammekaan sitä. Ennen kuin yhtään sanaa on luettuna, olemme jo saaneet informaation perille
kuvan muodossa ja tehneet sen perusteella omat johtopäätöksemme.

 

Valokuvat verkkosivuilla ovat yrityksen antama ensivaikutelma – ja se vaikutelma on tärkeä

Ei ole ihan sama, millaisia valokuvia käytämme tai millainen yrityksen visuaalinen ilme on.
Verkkosivujen kuvat ovat yrityksen käyntikortti. Ammattilaisen toimittamat valokuvat viestivät laadusta
ja ammattimaisuudesta. Ne viestittävät, että samaa ammattimaisuutta löytyy myös kuvien takaa, työstä,
työntekijöistä ja työn jäljestä. Voimme kertoa sen mainoksissa, verkkoteksteissä ja sloganeissa, mutta
kuva on tehnyt sen jo puolestamme.

Nettiä tai painotuotteita selatessamme pystymme välttymään tekstin lukemiselta, mutta kuvia emme pysty
välttelemään. Aivomme rekisteröivät ne ennen kuin itse ehdimme edes tajuta sitä. Vaikka emme
yrittäisikään sanoa valokuvilla mitään, kertovat kuvat asioita puolestamme. Mitä vähemmän annamme
kuville arvoa, sitä enemmän ne välittävät tietoa meistä – sellaistakin, mikä ei vastaa todellisuutta.

Käsityksemme yrityksistä syntyy kuvien kautta

Kuva kertoo todellisuudesta samalla luoden sitä. Valokuvien kautta välitämme sitä maailmaa, missä
elämme, mistä haluamme muille kertoa ja mitä haluamme jakaa. Yrityksen nettisivujen ja painotuotteiden
valokuvat sekä sosiaalisen median kuvavirta antavat meistä tietyn kuvan. On ammattilaisen tehtävä
pystyä välittämään totuudenmukainen, positiivinen ja lämpimällä tavalla aito kuva tuotteista, työstä ja
koko organisaatiosta.

Mielikuva yrityksestä syntyy todellisen kuvamaailman kautta. Mitkään sanat onnistumisista tai
referensseistä eivät riitä korvaamaan sitä vaikutelmaa, mikä saadaan näköaistin perusteella. Jatkuvan
informaation äärellä asiakkaat tulisi vakuuttaa heti. Mikäli nettisivujen kuvamaailma ei sykähdytä
välittömästi, ihminen jatkaa selailuaan kilpailijan sivuille lukematta lausettakaan organisaation
ajatuksista.

Mitä tapahtuu yrityksille, joiden kuvat ovat heikkolaatuisia, mitäänsanomattomia, ilmaisista
kuvapankeista lainattuja tai ne puuttuvat jopa kokonaan? Vastaus on ”ei mitään”. Ei kerrassaan mitään. Ei
asiakkaita, ei kasvua, ei kehitystä. Niin paljon kuvat meille merkitsevät.

Valokuva kertoo tarinaa

Valokuvan tehtävä on kertoa tarinaa. Tarinaa niistä tuotteista, tekijöistä ja onnistumisista, mitkä tekevät
yrityksestä juuri sellaisen kuin se on. Parhaan mahdollisen. Anna ammattilaisen välittää tuo kuva
puolestasi maailmalle. Rautaisen ammattitaitoni ja inhimillisen otteeni avulla pystyn helposti sukeltamaan
yrityksen sieluun – juuri siihen tarinaan, mikä täytyy kertoa. Rehellisesti, luontevasti ja luotettavasti
organisaatiota herkällä korvalla kuunnellen.